paradumiPar paradumu varam runāt tad, kad tā ir automātiska darbība, ieradums, ko veicam regulāri, kas jau iestrādājies zemapziņā. Labajiem un mums noderīgajiem paradumiem vajadzētu būt pārsvarā. Un labā ziņa ir tā, ka pašu spēkos ir radīt un nostiprināt sev jaunus paradumus. Lūk, daži paradumi, kurus vērts ieviest savā ikdienā. Kāpēc? Lasiet tālāk.

  • Plānojiet savu laiku

Tie, kuri plāno laiku, vienmēr padara vairāk. Viņu diena ir produktīva, laiks netiek iztērēts niekos un sīkumos. Plānojot laiku, jāprot izvirzīt prioritātes, iecerēt katrai dienai tik daudz, cik reāli var padarīt. Un jāieplāno ir ne tikai darbi, bet arī atpūta.

  • Iemācieties atpazīt un izslēgt savus laika zagļus

Laika plānošanas sakarā ir aktuāls arī jautājums par laika zagļiem. Katram tie var būt savi: TV, viedtelefons, sociālie tīkli, spēlītes, ēdiens, mūzika un citas lietas. Laika zagļus jāiemācās atpazīt. Un tad tie mērķtiecīgi ir jābloķē. Vismaz jānosaka skaidras robežas, kad un cik ilgi šīm lietām tiek atvēlēts laiks. Tas ļaus paaugstināt produktivitāti, padarīs dienu jēgpilnāku, ļaus izvairīties, ka viss svarīgais atstāts uz pēdējo brīdi.

  • Sakārtojiet drēbes nākamajai dienai jau vakarā

Rīts mēdz būt steigas un satraukuma pilns. It īpaši, ja no mājas ir jāiziet kopā ar maziem bērniem. Labs veids, kā rītu padarīt mierīgāku — vakarā katram jau salikt izgludinātas un sakārtotas drēbes. Tas aiztaupīs skriešanu no rīta, otras zeķes meklēšanu un kleitas gludināšanu brīdī, kad jau jāsēžas mašīnā. Mierīgāks rīts nozīmē mierīgākus jūs, mierīgākus bērnus un izdevušos dienu.

 

  • Plānojiet maltīties un pārtikas iegādi

 

Haotiska pārtikas pirkšana un nedomāšana par to, ko ēdīsim, rada gan liekus tēriņus, gan stresu, gan daudz pārtikas atkritumu. Plānojot maltītes un produktu pirkšanu vienu vai divas reizes nedēļā, var ietaupīt savu laiku, naudu, samazināt atkritumus. Tas ir paradums, kas tiešām sevi attaisno. Tas arī palīdzēs labāk organizēt ģimenes budžetu.

  • Nevilcinieties ar ārsta apmeklējumu

Daudziem cilēkiem ir paradums vizīti pie ārsta novilcināt. Arī profilaktiskās pārbaudes. Kaut kas sāp, velk, dur, bet var jau iztikt… Jāpieradina sevi uzreiz pieteikt vizīti pie ārsta. Profilaktiskās vizītes var jau saplānot un pieteikt ar lielāku laika rezervi, ierakstīt savā plānotājā. Nav svarīgi, kas tiek apmeklēts — traumatologs (aiwaclinic.lv) vai ginekologs — nevajag atlikt uz vēlāku laiku. Jo veselība ir pamatā visam!

Leave a Reply